wholesale jerseys

در ماه مبارک رمضان با ورزش کردن به خودسازی جسمی بپردازیم

انتشار: جمعه, 20 خرداد 1395 / ساعت 18:16:04 |
کد خبر: 4268 |
بدون دیدگاه
پرینت این برگه
Email This Post

تداوم ورزش، راهی مناسب برای سلامت و لذت بردن بیشتر ازماه مبارک رمضان است. اگر فرد اصول تغذیه‌ای صحیح را رعایت کند، می‌تواند در کنار روزه‌داری به ورزشی منظم و ملایم نیز بپردازد و این‌گونه سلامت جسمی خود را تامین نماید وبه خودسازی جسمی در این ماه دست یابد.

ماه رمضان فرصت خوبی برای خودسازی است. از خودسازی در این ماه می توان تعاریف مختلف داشت .خودسازی معنوی ,خودسازی شخصیتی یاخودسازی جسمی وروحی … یقیناتمامی این موارد قابل اهمیت می باشد وچه خوب است در ماه مبارک رمضان به تمامی جوانب خودسازی پرداخته شود.

موضوع قابل توجه وپردازش ما در این مطلب “خودسازی جسمی از طریق ورزش” می باشد واین سوال ناخودآگاه در ذهن ما تداعی می شودکه آیا درماه رمضان با توجه به همزمانی با فصل گرم تابستان ,باید به ورزش پرداخته شود؟؟؟!!! و در صورت مثبت بودن این پاسخ , چه ورزش وچه زمانی مناسب برای ورزش در این ماه است؟؟؟؟!!!

ورزش در ماه رمضان، از تجمع چربی در بدن جلوگیری و عمل سوخت و ساز را تسهیل می‌کند. همچنین ورزش علاوه بر تاثیر مثبت بر توانایی‌های جسمانی، سهم زیادی در افزایش قدرت یادگیری و توانایی‌های ذهنی انسان دارد. نکته ی حائز اهمیتی که ورزشکاران باید به آن توجه داشته باشند این است که قطع تمامی فعالیت‌های ورزشی در ماه رمضان, ممکن است قدرت و استقامت قلبی ـ عروقی آنان را با مشکل مواجه ‌سازد.

تداوم ورزش، راهی مناسب برای سلامت و لذت بردن بیشتر از این ماه است. اگر فرد اصول تغذیه‌ای صحیح را رعایت کند، می‌تواند در کنار روزه‌داری به ورزشی منظم و ملایم نیز بپردازد و این‌گونه سلامت جسمی خود را تامین نماید وبه خودسازی جسمی در این ماه دست یابد.

در این ماه باید زمانی را برای ورزش انتخاب کنید که بیشترین میزان انرژی را دارید و ورزش لطمه‌ای به روزه ی شما نمیزند.شاید شما راحت باشید که قبل از خوردن سحری یا بعد از افطار یا مدت زمان اندکی در طول روز به ورزش بپردازید ,باید این نکته را مدنظر داشته باشید که بلافاصله بعد از مصرف غذا نباید ورزش کنید و سعی کنید زمانی را انتخاب کنید که انرژی کافی برای نگه داشتن روزه تان داشته باشید.در این مورد بر اساس تحقیقات انجام شده بهترین زمان برای ورزش کردن در ایام ماه مبارک رمضان یک و نیم تا دو ساعت پس از افطار است.

 

مقوله ای که در پایان به آن می پردازیم پاسخگویی به این سوال است که بهترین ورزش در طول ماه رمضان چه ورزش هایی است؟؟؟؟

بهترین ورزش در طول ماه رمضان، شنا و پیاده روی و ورزش‌های هوازی پس از صرف افطار است، چرا که از گرفتگی عضلات پیشگیری می‌کند.

ورزش‌های تفریحی، ملایم و با نشاط (به ویژه تمرینات هوازی) موجب تسریع گردش خون می‌شوند. بدین ترتیب خون و در نتیجه اکسیژن بیشتری به مغز می‌رسد و شادابی و نشاط را در ورزشکاران روزه‌دار به دنبال دارد و ذهن را برای یادگیری و تمرین، خلاق تر می‌کند.

به انواع ورزش‌هایی که به طور مستمر و طولانی مدت (بیش از ۲ دقیقه) طول می‌کشند و ضربان قلب در هنگام تمرین، کمتر از ۷۰ درصد حداکثر ضربان قلب است تمرینات هوازی گفته می‌شود.

پیاده روی، دوی نرم، دوی استقامت، شنا و دوچرخه سواری، استفاده از تردمیل و دوچرخه ثابت جزء ورزش های هوازی هستند.

 

ماهی سرشار از برکت و رحمت و عبادت های پذیرفته شده برایتان آرزومندیم .

لینک کوتاه مطلب : https://varzeshkouhbanan.ir/?p=4268

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 − چهار =

تماس با ما

۹۷۷۹۶۵

۸۹۸۴۵۶۳۵

enemad

logo-samandehi

۲۳۱۱۳۳۱۲

۴۳۵۵۴۳۳b

Untitled

۳۲۴۳۲۵b

۲۳۱mnb89-52355