۲۵ هیئت ورزشی در کوهبنان تشکیل شده است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کوهبنان گفت: تاکنون ۲۵ هیئت ورزشی در شهرستان کوهبنان تشکیل شده است که حدود ۱۵ هیئت به‌صورت جدی فعالیت دارند.

منصور جعفری عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی مسئولان هیئت‌های ورزشی کوهبنان اظهار داشت: طی سال‌های گذشته چند سالن ورزشی جدید در مرکز شهرستان کوهبنان و بخش طغرالجرد ساخته شده است و در آینده نزدیک نیز سالن ورزشی دهستان خرمدشت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۵ هیئت ورزشی در شهرستان کوهبنان تشکیل شده است که حدود ۱۵ هیئت به‌صورت جدی فعالیت دارند و در برگزاری دوره‌های آموزشی، مسابقات، مناسبت‌های مختلف از جمله نماز جمعه، ایام‌الله دهه فجر و عزاداری‌ها مشارکت دارند.#U062c#U0639#U0641#U0631#U06cc-240x250

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کوهبنان ادامه داد: ورزشکاران در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی شهرستان کوهبنان نیز حضوری چشمگیر دارند که به‌عنوان نمونه ورزشکاران هیئت دوچرخه‌سواری جمعه هر هفته به‌صورت دسته‌جمعی در مراسم دعای ندبه روستای ده‌خواجه شرکت می‌کنند.

جعفری ادامه داد: ۱۰ هیئت ورزشی به‌صورت نیمه‌فعال و غیرفعال نیز در شهرستان کوهبنان وجود دارد که عدم وجود مربی، کمبود اعتبارات و امکانات مالی، عدم برخوردار بودن از تجهیزات مناسب و در نهایت بی‌مهری برخی از دست‌اندرکاران سبب عدم فعالیت جدی این هیئت‌ها شده است.

وی عنوان کرد: کمبود اعتبارات و منابع مالی از مهمترین مشکلات پیش‌روی ورزشکاران شهرستان کوهبنان است و اگر ورزش کوهبنان تاکنون ادامه فعالیت داشته به‌واسطه توجه ویژه فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بوده است.

جعفری گفت: ورزشکاران کوهبنانی با همه کمبودها در مسابقات استانی و کشوری حائز رتبه‌های برتر شده‌اند به‌ویژه ورزشکاران در رشته‌های انفرادی و رزمی مانند جودو، کاراته و کونگ‌فو به‌خوبی درخشیدند، اما این ورزشکاران نیز از کمبود اعتبارات می‌نالند.

وی یادآور شد: در بحث ورزش‌های گروهی نیز هیئت‌های فوتبال، والیبال، ورزش‌های همگانی، بومی‌محله‌ای و دوچرخه‌سواری فعالیت جدی دارند به گونه‌ای که طی سال چند مرحله مسابقات مختلف و همایش‌های متعدد برگزار می‌شود.

جعفری بر بحث آموزش در ورزش تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا در راستای شناسایی و تربیت مربیان و داوران حاذق در برخی از رشته‌های ورزشی گام برداریم و همچنین در راستای برگزاری جلسات پرسش و پاسخ ورزشکاران با مسئولان جدیت بیشتری داشته باشیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کوهبنان همچنین برگزاری مسابقات مختلف ورزشی ویژه کارکنان دولت، برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن بزرگ جامعه ورزش کوهبنان و برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه محلات را از مهمترین برنامه‌های قابل اجرا در دهه فجر عنوان کرد.

جعفری گفت: برگزاری همایش ورزش صبحگاهی و کوهپیمایی، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی عفاف ویژه بانوان، برگزاری مسابقات قرآنی ویژه ورزشکاران هیئت‌های ورزشی، برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسه هم‌اندیشی نخبگان جوان با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان کوهبنان از دیگر برنامه‌های پیشنهادی دهه فجر است.

در ادامه این نشست مسئولان هیئت‌های ورزشی از کمبود اعتبارات مالی گلایه کردند و خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی مربی‌گری و داوری درجه سه برای علاقه‌مندان، برگزاری لیگ فوتبال و والیبال در دهه فجر، مشخص شدن وضعیت کارشناس تربیت بدنی اداره ورزش و جوانان شهرستان و پرهیز از واگذاری سالن‌های ورزشی کوهبنان به بخش خصوصی شدند.

 

Check Also

مسابقات داژبال بین دختران باشگاه فرهنگی ورزشی شهرستان کوهبنان

مسابقات داژبال بین دختران باشگاه فرهنگی ورزشی شهرستان کوهبنان گرامیداشت ماه رمضان در سالن ورزشی …