جلسه ستاد سامان دهی امورجوانان کوهبنان با حضور فرماندار، رئیس اداره ورزش و جوانان

به نام خدا
جلسه ستاد سامان دهی امورجوانان کوهبنان با حضور فرماندار، رئیس اداره ورزش و جوانان و سایر اعضا در محل سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان برگزار گردید.
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
در ابتدای این نشست فرماندار کوهبنان ضمن تبریک عید ولایت و امامت گفت: در اسلام تاکید زیادی بر ازدواج شده است که این مهم تکمیل کننده دین است لذا از جمله وظایف حکومت ایجاد شرایط برای ازدواج است .
وی تاکید کرد: در حال حاضر از دغدغه های اصلی جوانان در بحث ازدواج موضوع مسکن است که با طرح اقدام ملی زمین رایگان با تسهیلات مناسب به واجدین شرایط در کوهبنان واگذار می شود.
حسین سالاری ابراز داشت: کوهبنان تنها شهرستانی است که ساخت و ساز مسکن طرح اقدام ملی به صورت ویلایی اجرا می شود.
وی خاطر نشان کرد: زیر ساخت ها از جمله آب و برق در دستور کار قرار دارد البته تقویت خطوط انتقال آب شهر کوهبنان و ایجاد شبکه شهرک شهید سلیمانی در دستور کار و بخشی در حال اجرست.
سالاری بیان داشت: هزینه های گزاف برای برگزاری مراسم جشن عروسی باید کاهش پیدا کند و زوجین باید از تجملات پرهیز نمایند تا پیوند مبارک آنان با ازدواج آسان صورت گیرد.
وی ادامه داد: بسیج ، سپاه پاسداران ، خیریه آبشار عاطفه ها ، کمیته امداد، بهزیستی ، مراکز نیکوکاری و خیریه ها همواره در راستای خدمت رسانی و تهیه جهیزیه برای اقشار نیازمند پیش قدم هستند.
رئیس ستاد سامان دهی امور جوانان کوهبنان افزود: همگان خصوصا خیرین باید کمک کنند تا زمینه ازدواج آسان یک زوج فراهم شود که این مهم جز باقیات و صالحات و ایمن کننده جامعه از آسیب های اجتماعی خواهد بود.
فرماندار کوهبنان تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی باعث کاهش کرونا خواهد شد در حالی که روند مبتلایان در شهرستان کوهبنان در حال افزایش است لذا مراجعه کننده گان به ادارات و کارکنان ادارات باید در رعایت پروتکل ها پیش قدم باشند.
سالاری یادآور شد: اگر کسی در رعایت پروتکل های بهداشتی کوتاهی کند باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشد در حالی که مقام معظم رهبری هم خود رعایت می کنند و هم تاکید بر رعایت پروتکل ها دارند حجت بر همگان تمام است که باید رعایت کنیم تا جان کسی به خطر نیفتد.
🍀🍀🍀🍀🍀🍀
در ادامه رئیس اداره ورزش و جوانان کوهبنان گفت : بحث ازدواج و مشارکت های اجتماعی همواره باید مد نظر باشد گرچه ادارات دولتی ، نهادهای غیر دولتی و سمن ها کارهایی انجام داده اند اما اقدامات اساسی تر باید مورد نظر باشد.
مهران کارگر خاطر نشان کرد: طی سالیان گذشته سمن یادداشتی برای فردا، آموزش و پرورش، بهزیستی و بهداشت و درمان کوهبنان در بحث برگزاری جلسات آموزشی و کارگاه های پیش از ازدواج اقدامات خوبی انجام داده اند.
دبیر ستاد سامان دهی امور جوانان کوهبنان افزود: عدم آگاهی برخی زوجین و خانواده ها در بحث ازدواج و زندگی مشترک، مهریه های سنگین و جهیزیه های کمر شکن از موانع ازدواج جوانان هستند.
رئیس اداره ورزش و جوانان کوهبنان بیان داشت: رجوع به دین و سنت، ایجاد نشاط اجتماعی بین جوانان، پرهیز از تجملات و هزینه های سرسام آور ، پرهیز از چشم هم چشمی و…… می تواند زمینه را برای ازدواج آسان جوانان فراهم کند.
کارگر تصریح کرد: باید زمینه برای حضور جوانان و مشورت دهی آنان در فعالیت های اجتماعی فراهم شود لذا سمن ها در این راستا نقش مهمی دارند.
دبیر ستاد سامان دهی امور جوانان کوهبنان ابراز داشت: جامعه ما نیازمند فضای سالم و نشاط آور برای جوانان است که این خود عاملی جهت حضور گسترده و پرشور جوانان در جامعه می شود.
🌺روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان کوهبنان🌺

Check Also

باشگاه بدنسازی اکسیژن ویژه بانوان افتتاح شد

باشگاه بدنسازی اکسیژن ویژه بانوان با حضور امام جمعه ، معاون فرماندار ، بخشدار مرکزی …