برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در کوهبنان

منصور جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: با هماهنگی اداره ورزش و جوانان با بخشداران، مسئولان هیئت‌های ورزشی و تربیت‌بدنی آموزشگاه‌ها و دهیاران مقرر شد به منظور ایجاد زمینه نشاط و شادابی در بین مردم به ویژه جوانان و نوجوانان روستایی مسابقات مختلف ورزشی و برنامه‌های متنوعی برگزار شود.

وی ادامه داد: برگزاری جام فوتبال زمین خاکی به میزبانی دهستان خرمدشت و بازی‌های بومی و محلی با شرکت تیم‌های روستاهای شمالی شهرستان در مجموعه روباز و زمین خاکی دهستان خرمدشت از سوم فروردین آغاز و تا 12 فروردین ادامه دارد.

جعفری گفت: برگزاری جام فوتسال شهرستان در رده‌های سنی آزاد آقایان با همکاری هیئت فوتبال و کمیته فوتسال از پنجم فروردین ماه تا پایان روز 12 فروردین در سالن ورزشی تختی و مسابقات دوچرخه‌سواری نوجوانان روستایی با همکاری هیئت دوچرخه‌سواری شهرستان به میزبانی دهستان جور برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جام فوتسال روستایی خبر داد و افزود: این بازی‌ها که متشکل از ورزشکاران روستاهای جنوب شهرستان است به میزبانی روستای خانمکان و در محل سالن ورزشی محمد رسول الله (ص) بخش کیانشهر از پنجم فروردین ماه آغاز و تا روز 13 فروردین ادامه پیدا می‌کند.

جعفری تاکید کرد: جشنواره بازی‌های بومی محلی بانوان و آقایان در رشته‌های طناب‌کشی، مچ‌اندازی، کشش خودرو، دو صحرانوردی، دارت، پرتاب حلقه و … در روز 12 فروردین ماه سال آینده در روستای خانمکان برگزار می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان کوهبنان گفت: جشنواره بازی‌های بومی و محلی در رشته‌های مختلف بومی در دهستان جور در نوروز 94 برگزار و به منظور ایجاد زمینه نشاط و شادابی در بین مسافران ورودی به شهرستان بازی‌های چوبل بازی و چوگان بازی همه روزه عصرها در محلات انصار و دهمیر شهر کوهبنان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: علاوه بر برنامه‌های پیشنهادی بازی‌های سنتی نیز در ایام عید نوروز در این شهرستان برگزار می‌شود.

IMG_1911

Check Also

جشنواره عیدانه روستایی به مناسبت نوروز وعیدفطر درروستای نجف آباد شهرستان کوهبنان

جشنواره عیدانه روستایی به مناسبت نوروز وعیدفطر درروستای نجف آباد شهرستان کوهبنان ازروستاههای بخش طغرالجرد …